søndag 17. juni 2012

Lure og kloke valg

Dag 27 15.juni

Da jeg så på Spotten at papsen ikke hadde kommet så langt sendte jeg en melding med spørsmål om det var vinden eller ryggen som satte stopperen for han i dag. Her er svaret:

”Hei. Nei ryggen var bra. Men tiltagende høy sjø gjorde at jeg fant det best å lande. Viste at ett eller annet sted måtte jeg surflande og det turde jeg rett og slett ikke utsette. Nå ble det ganske mye vann i cockpiten men det gikk på et vis. Tror det var lurt- Skulle gjerne kommet lengre. Hadde vinden inn skrå akter. Så det gikk ganske raskt av gårde. Tror det var klokt!”

Så, papsen har fortsatt evnen til å vurdere hva som er lurt og klokt. Faktisk presiserer han at han tror det var lurt/klokt to ganger i løpet av noen hundre tegn. Mulig han egentlig skulle ønske han var tøff nok til å padle videre. Men vi her hjemme liker at han ”safer” det litte granne.

Sist papsen surf-landet på en strand var ute på karmøy i 2010, med vekslende hell, les om det her http://frattilt.blogspot.no/2010/06/surfs-up-dag-46.html

Padlet distanse 27 km
Totalt padlet 624 km

1 kommentar:

  1. Ja, når man padler alene og har folk sittende heime er det absolutt best å safe litt. Ikke minst hvis man har lyst til å få tillatelse til seinere turer også, he he he. Høres ut som han har det fint, god tur videre. :)

    SvarSlett