onsdag 23. mai 2012

Etter fire dager….

Siden pappa ikke var så veldig hypp på å ha med seg, ei heller å operere en PC, så har pappa bedt meg om å oppdatere bloggen hans med noen ord som han sender meg på SMS fra søta bror sin kyst.

Oppdateringene fra meg kommer litt sånn pø om pø men så ofte som mulig.

Dag 1 19.mai

Som alle vet innstiftet papsen internasjonal hviledag for havpadler 18.mai 2010. Denne har han holdt hellig siden, så også i år, så derfor ble avreisen satt til 19.mai. Selve begivenheten og tanker fra Laurence kan du lese om andre steder på siden.

Men papsen satte ut og gjorde sin første av mange leirslagninger på Syg-Hällsö. Han rapporterte da om lett regn men utsikten var mot Koster og han takket for en varm avskjed.

Tilbakelagt distanse var 21 kilometer.

Dag 2 20.mai

Turen gikk til Käften en idyllisk øy rett nord for Grebbestad. Iløpet av dagen rapporterte papsen om at sola skinte og at Kosterfjorden lå som ett stuegulv foran ham. Senere melder han om at godværet forsatte og at det hadde blitt en drømmedag med flatt hav og vind i ryggen. Han avslutter meldingen med ”har det topp”. Hvorpå jeg svarer ”selvfølgelig har du det topp”

Tilbakelagt distanse var 33 kilometer.
Totalt padlet 54 kilometer

Dag 3 21 mai

”skip ohoi. Er på Dannemark. Bare 24 kilometer i dag. Langt opphold i Grebbestad hos Mats. Fikk ei fin trøye. Byttet flotør. Sommervarme! Kan jeg ringe deg?”
Slik lød meldingen i sju tiden. Ja svarte jeg og det viste seg at det var spørsmål om GPS’en. Jeg kjente jeg ble svett. Få pappa til å feilsøke over telefon på ett apparat som han hadde hatt i fem dager….Men det gikk. Det var bare å restarte hele sullamitten og like bra var den.
Pappa valgt tilslutt etter masser av irritasjon over en Garmin GPS å gå til anskaffelse av en Satmap GPS. Det var den jeg brukte på turen fra Tromsø så jeg vet hva den er god for og det virker som om også pappa har funnet ut. Sjekk Satmap sine hjemmesider for mer informasjon.

Tilbakelagt distanse var 24 kilometer
Total padlet 78 kilometer

Dag 4 22. mai

Papsen rapporterer om en ny flott dag. Dog litt motvind på slutten. Han overnatter på St. Kornø, ett sted pappa har teltet før både med Kristin og meg. Meldingen ble sendt mens han satt i teltåpningen og nøt sin middag og en varm sol. Fortsatt er han nærmest alene på havet.

Tilbakelagt distanse var 32 km
Totalt padlet 110 kilometer.

Skulle du ønske å vite hvor Laurence er akkurat nå, eller hvor han overnattet for noen dager siden, så klikk på bildet av den oransje dingsen til høyre på siden (spotfinder).

1 kommentar:

  1. Hei Laurence
    Besøk av Lars Verket og co med seilbåt. vi er dypt imponert over ditt nye prosjekt. Utrolig sterkt gjort.
    Mange padlehilsner fra oss på Havnomaden. Lykke til på reisen.Vi følger deg , som vi fulgte dere på T til T :)
    Inge og Bent

    SvarSlett